Climbing banner

Zabeleženih vzponov

Pogled na Miklavžev raz iz zadnjega stolpa v Nikolajevi

Informacije o razmerah

Zelo lep lažja smer. Izredno razgledna. Skala odlična predvsem v spodnjem težjem delu. V zgornjem je treba tu in tam popaziti na naložene skale, tudi zelo velike se premikajo!

Desno od Podraške Ture, gledano gor od cerkvice sv. Miklava, se spuščagloboka grapa, ki se konča z velikim meliščem tik nad cesto, ki do cerkvice pripelje z vzhoda.

Vstop v grapo je tik desno za cerkvico sv. Miklava. Steza pelje ves čas levo ob melišču, do njegovega začetka v gozdu. Nato kar naravnost skozi gozd. Težko sledljiva, polno stečin.

Vstop v smer je zelo visoko v grapi, skoraj točno nasproti zadnjega skalnega raza na desni (gledano gor) strani grape. Levo gor od vstopa v Miklavžev raz je vidno izrazito sedlo in nad njim vršič, kjer poteka Nikolajeva smer, ki se malo nad sedlom priključi Mikavževemu razu.

Miklavžev raz je lepo viden, posebno spodnji del do združitve z Miklavovo smerjo, je krasna plošča z lepimi razčlenitvami ravno na pravih mestih.

Sestop je možen po stezici ob robu planote proti zahodu. Malo pred Gradiško turo pravokotno trčimo na stezo, ki pelje proti Abramu. Zavijemo levo proti vrhu Gradiške ture in dalje po označeni poti ali po nadelani plezalni (ki je krajša).

Možen je tudi sestop po grapi levo (gledano dol) od Podraške ture. Z vrha smeri zavijemo ob robu planote proti vzhodu. Ko se končajo stene pod nami in se začne nizek gozd začnemo oprezati za sestop. Preverjen je sestop po gozdu, kjer je polno stezic, bolj verjetno stečin. Na nekaj mestih so v grapi majhni skoki (cca 2m). Previdno torej, posebno, če sestopate v mraku. Nižje dol, nekako na polovici, se lahko začnemo spuščati kar po melišču, ki pa ima zelo velike kamne in ni primerno za prav hiter sestop.

Aleša Stritar, 11.10.2010 14:37:03

Komentarji

Jst sm splezal varjanto čez okno in Miklavžev raz. Plezal sem sam brez vrvi in sm štartal direkt od cerkve gor. seveda nisem šel na začetku po razu, v gladki stenci nad oknom sem šel malo L in splezal na raz pol pa direkt gor. Le od večje police ni šlo direkt (kjer je par klinov) sem šel malo L in cikcak nazaj na greben. Nikjer ni blo več od 3ke..je pa ta raz en lepših v Vipavski dolini, kjer je tega v izobilju.Uživancija.

stojan mervič, 2.3.2015 17:06:11

Miklavžev raz: 150 m, IV/III, 1 – 1.30 h
Dostop: Najlažji dostop poteka po poraščeni grapi nad cerkvico Sv. Miklava. Iskaje prehodov se vzpenjamo pod sam greben. 30 – 45 min. Veliko lepše pa je, da kombiniramo vzpon z dostopom po eni od naštetih smeri: Nikolajevi, Čez ploščo, Kačji koži ali Smeri skozi okno. Vse te smeri se združijo po treh do štirih raztežajih na nekakšni glavi v skrotastem svetu. Po njem se povzpnemo do razbitega grebena (po Nikolajevi smeri), nato pa se po policah usmerimo desno proti grapi (100 m delno I). Po grapi navzgor (mestoma II) do začetka raza.
Opis: Vstop z leve strani raza. Malo težja varianta vodi od samega vznožja naravnost čez plošče navzgor (IV). Od stojišča pri drevesu se vzpnemo desno po zajedi proti razu. Dalje po grapi in na raz. Po njem navzgor, dokler ne postane skoraj navpičen. Po desni strani navzgor in mimo dreveščka na samem razu do stojišča (2 k). Nadaljujemo cel raztežaj navzgor v območju raza iskaje najlepših in najlažjih prehodov. Stojišče si uredimo pri drevesu. Nadaljujemo desno navzgor, prestopimo po polici levo in navzgor skozi žleb na greben in po njem na travnik na robu stene.

Tone Golnar, 3.1.2014 12:30:01

Vstopila sva po direktni varianti z najnižje točke raza (IV). Na prvem varovališču sem dodal še en klin in sta sedaj dva. Lepa lažja smer v zelo dobri skali.