Climbing banner

Vinko Grilc, Štefan Lisec in Jože Žvokelj leta 1957
Število kompletov
Literatura
Slovenske stene (Tine Mihelič, Rudi Zaman, Didakta, 2003)
Jezersko (plezalni vodnik) (Tone Golnar, Davo in Drejc Karničar, Planinska zveza Slovenije, 1999)
Število klinov
Povprečni čas (ure)
Dolžina vrvi (m)
60 m, dvojna vrv
Ostala potrebna oprema
Pri vmesnem varovanju mogoče manjka še kakšen klin. Možnost spusta ob vrvi... :)
Opremljenost smeri
Smer je opremljena s klini in ima navrtana stojišča.
Zabeleženih vzponov
30 (29 plezalcev)
Kratek opis
Grintavčev steber s svojo belo, ploščato kamnino izrazito sili iz temneje obarvanega in dokaj brezobličnega ostenja. Jasno je oblikovan v spodnji polovici stene, nad veliko gredo pa se njegovo grebenasto nadaljevanje kmalu izgubi. ponuja najboljšo skalo v steni in je seveda najbolj obiskan cilj v Grinovcu. Smer teče v območju velike zajede v levem boku stebra. Zanjo je značilno plezanje zaprtega tipa, saj se večinoma vzpenjaš po zajedah in kaminih. Stena je kar strma, plezanje lepo in napeto. Najzahtevnejše mesto precej izstopa, drugod je težavnost enakomerna. Zlasti na bolj strmih mestih je skala zelo dobra. Večina navez pleza le do vrha stebrain sestopi po gredi. V tem primeru je plezane seveda zelo kratko. Če pa plezanje nadaljuješ do vrha Grintovca, boš napravil kar dostojno turo. Kot rečeno smer poteka po veliki zajedi, zareza v levi bok stebra. Zaporam se dvakrat umakneš v desno. Vstop v vpadnici zajede. :wink:
Opis je komaj potreben, saj smer le na dveh mestih zapusti dno nezgrešljive velike zajede. po treh raztežajih prijetnega plezanja (III-IV) po počeh in zajedah dosežeš večjo lopo v desnem boku osrednje zajede. Prestop levo čez navpično ploščo v dno zajede je ključno mesto smeri (V, 5m). Višje gori plezaš do zapore, ki se ji umakneš na desno s prečnico čez ploščato steno (IV). Tako dosežeš lažji, delno skrotast svet. Raztežaj višje, v višini velike previsne zapore na desni, se velika zajeda zoži v navpičen ozek kamin, ki ga spodaj zapira previs. Po tem kaminu dosežeš po dveh raztežajih lepega plezanja (IV+, IV, II) vrh stebra in stopiš na veliko gredo, ki se vleče čez vso steno. Tu je smeri načeloma konec in ponuja se lahek sestop po gredi, ki se spušča proti levi. Če pa se ravnaš po klasičnem načelu plezalnega vzpona, ki naj bi se končal na vrhu, te čaka do roba stene še 150m lažjega plezanja (II-III). Smer sprva sledi grebenastemu nadaljevanju stebra, višje gori pa zavije nekoliko levo, prekorači strmo stopnjo in izstopi na gruščnato vesino četrt ure hoda pod vrhom Grintovca.
Vstop
Po markirani poti, ki pelje na Mlinarsko sedlo, dosežeš vznožje stene, ji slediš še čez prve skale do gruščnate grede in zaviješ desno k vznožju stebra (od Češke koče dobro uro).
Sestop
Po zavarovani poti čez Mlinarsko sedlo. Do Češke koče je poldrugo uro. Seveda je mogoč sestop čez Kokrško sedlo v Bistrico ali Kokro.

Prehod levo iz lope

Fotografija stene/smeri

Kamin

Informacije o razmerah

vrhunske

Bojan Leskošek, 16.1.2020 18:00:40

spodaj o.k., tudi čez težji del, kamin je pa malo delikaten

Andrej Krek, 25.1.2010 16:23:06

Komentarji

smjer je dinamican i zanimljiv. Nama je bio podosta mokar bas na kljucnim mjestima sto nas je dosta usporilo. Jako je krsljiv. Orjentacijski nije zahtjevan i dosta dobro poklinan u kljucnim duzinama (mozda cak i malcice previse - jer se stvara preveliko trenje, cak se moze naci i drveni klin :) ). Sve u svemu smjer je za preporucit. Silaz nije pretjerano zahtjevan, na nekim mjestima ima i sajli.