Climbing banner

Klavdij Zalar, Ožbej Marc in David Semič 8. in 10. 12. 2005
Število kompletov
Povprečni čas (ure)
Nadmorska višina izstopa (m)
897
Število metuljev (friendov)
Dolžina vrvi (m)
Ostala potrebna oprema
Smer ni opremljena, le v najtežjem raztežaju sta dva klina. Vsa varovališča si lahko uredite na drevesih, marsikdaj lahko drevesa uporabite tudi za vmesno varovanje, komplet metuljev pa bo prišel še kako prav.
Opremljenost smeri
Smer ni opremljena.
Zabeleženih vzponov
Več informacij
[ Vodniček Avtor: Ožbej Marc ]
Kratek opis
Začetek smeri je na najnižji točki osamljenega raza na sredini med tremi razi na levi (Nedolžna in Krvava svatba) in veliko navpično steno na desni strani, nad plazom nad Budanjami.

Plezati začnemo na dnu raza, na najnižjem skalnem skoku, ki ga lahko preplezamo poljubno. Težavnost nikjer ne preseže II-III stopnje. Sledi nekaj metrov lažjega plezanja oziroma hoje po grebenu do naslednjega skalnega skoka. Steber z izrazito triglavo obliko preplezamo med srednjo in desno glavo (lažje a nekoliko krušljivo) ali direktno preko srednjega vrha z odlično skalo. V obeh primerih težavnost ne preseže IV stopnje. Nad stebrom uredimo varovališče, nakar nas nekaj deset metrov položnejšega lažjega sveta (I-II), privede do naslednjega stebra z izrazito počjo na levi strani. Pod stebrom spet uredimo varovališče.

Poč je mamljiva, zato kar po njej, saj nam postreže z lepim detajlom IV stopnje v dobri skali. Možen je tudi obhod po desni (III). Sledi lažja telovadba (III) po razu do položnejšega travnatega platoja, kjer na levem robu uredimo varovališče na drevesu. Od tu prečimo nekaj metrov desno po travnatem terenu mimo manjšega raza pod večjo steno. Na položni plošči za razom uredimo novo varovališče.

Nadaljujemo desno od omenjenega raza, navzgor po dobro razčlenjenem levem delu plošče z rahlim previsom (IV+) ter naravnost navzgor do gladke plošče, ki jo preplezamo desno ob luski (V+ v dobri skali). Sledi plezanje III-IV stopnje do roba stene, kjer na drevesu uredimo varovališče. (Težjim delom v tem raztežaju se lahko ognemo po levi strani.)

Nadaljujemo nekaj metrov po gozdnatem grebenu in preko precej krušljive trikotne stene (IV, na levi strani je manj krušljiva), vrh katere na drevesu spet uredimo varovališče. Po strmem travnatem gozdnem terenu se potem nekoliko spustimo desno okoli raza do velike strme stene, kjer uredimo varovališče na drevesu s tremi debli tik pod lepo oblikovano zajedo pod previsi.

Čaka nas najtežji raztežaj. Vstopimo v idealno zajedo z lepo počjo in pravilno razporejenimi stopi (V+), ki nas pripelje v nekoliko sitno kotanjo. Iz kotanje se umaknemo v levo ter po luskah (klin) priplezamo do manjše strehe. Nadaljujemo s plezanjem po zajedi levo od strehe (VI-VI+, klin) do roba krušljivega previsa. Do tu smo plezali v odlični skali, v nadaljevanju pa je skala precej slabša.

Od tu se lahko umakneš po krušljivi polici v desno pod previsom in nato navzgor po naloženem robu (IV in zelo krušljivo). Poč in neizrazita zajeda z dobro skalo se nadaljuje naravnost navzgor, vendar deluje nekoliko skopo z oprimki. Zato smer zavije nekoliko v levo in potem navzgor po razčlenjenem vendar precej krušljivem svetu (VI in slabše možnosti za vmesno varovanje) do roba stene. Varovališče spet uredimo na enem od dreves.

Po nekaj metrih hoje preplezamo lep steber s solidno skalo (IV) ter takoj nad njim še enega, nekoliko nižjega in precej krušljivega, ki nam postreže s podobno težavnostjo. Za tem stebrom uredimo varovališče. Do vrha nas čakata še dva raztežaja II-III stopnje.
Vstop
Po melišču se odpravite proti širokemu razu med steno (na desni) in tremi ostrejšimi razi na levi. Pazite na vstop v smer (zelo očiten je troglavi steber), če se boste po melišču odpravili previsoko, boste izpustili prvi raztežaj.
Sestop
Čez vrh, na katerem se zaključi smer, teče markirana pot (Pot po robu). Po njej se odpravite proti zahodu (levo), na prvih travnikih (po 400 metrih) vas rdeče oznake (Ajdovščina) usmerijo levo na markirano ozko stezo, ki se v ključih spušča v dolino.

Steza se kmalu priključi širokemu kolovozu, čez 50 metrov pa spet zavijete levo navzdol na ozko (nemarkirano) stezo. Po slabih 300 metrih spusta se vrnete na kolovoz, na njem na prvem večjem razcepu zavijete levo, nato pa na mestu, kjer začne kolovoz zavijati v desno, po ozki poti levo na travnik.

Na drugi strani travnika poiščete ozko stezo (nekdo je čeznjo posekal borovce), ta vas v nekaj minutah pripelje do kolovoza, po katerem ste se vzpenjali.

Zemljevid dostopa in sestopa

Fotografija stene z vrisanim potekom smeri

po zeleni je varianta mojega spusta

Komentarji

Jst sm plezu to smer decembra 2014 po toplem sončku, sam in brez vrvi. Težaven je bil le začetni del, ki sm ga začel malo višje iz L. Drugače brez kakih večjih težav, nikjer ni blo več od 3ke. Teren fantastičen, skala še kar.. za dol pa sem šel od vrha prot V le par metrov in po strmem meliščastem žlebu dol. Malo pred koncem žleba sem šel še malo L v sosednji žleb in pol po lažji stenic (2ka) dol do melišča - spust navdušujoč